Is een olijfboom met kale takken nog te redden?

Mijn olijfboom is voor de helft kaal. De takken bevatten geen bladeren, maar sommige takken hebben bruine bladeren. De andere helft heeft verse jonge en groene bladeren. Het boompje heeft tijdens de koude maanden (oktober t/m half april) binnen gestaan. Komen er nog nieuwe bladeren op de kale takken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
4.4K
Rieneke1
6 jaar geleden
Even krabben aan die takken: komt er nog groet te voorschijn, dan is er hoop.

Antwoorden (1)

Alle kale takken flink insnoeien tot boven een oog en kijken wat er van komt.
Heb toevallig zojuist die van mij ook gesnoeid, maar die heeft de hele winter buiten gestaan. Ook heb ik de takken waar wel groene bladeren aanzaten, teruggesnoeid tot de stevige uitlopers.
Nooit te bang zijn met snoeien, denk maar zo: "nu ziet de plant er ook niet uit".